چگونه فولادهای ضد زنگ را با لیزر برش دهیم؟

چگونه فولادهای ضد زنگ را با لیزر برش دهیم؟هنگام برش لیزری فولاد ضد زنگ چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ متغیرهای زیادی در راه اندازی برش لیزری وجود دارد و فولاد ضد زنگ ماده ای برای پردازش آسان نیست. در زیر چند نکته برای در نظر گرفتن  هنگام برش ذکر شده است:

  • مطمئن شوید که دمنده به درستی تنظیم شده است. مراقب برگشت پاشش از بریدگی (مواد در اثر هوای بیش از حد به سمت بالا دمیده می شود)، اپتیک مسدود شده (هوای خیلی کم)، و فاصله نامتقارن (دمنده به اندازه کافی در مرکز قرار ندارد) باشید.
  • مطمئن شوید که عمق کانونی درست تنظیم شده است. اندازه و شکل سر را با دقت اندازه بگیرید.

  • از شفاف بودن اپتیک مطمئن شوید.
  • اگر از نیتروژن برای دمنده استفاده می کنید، به دنبال اکسیداسیون باشید (رنگ زرد یا قهوه ای در محل برش). در صورت مشاهده، این نشان می دهد که سرعت جریان نیتروژن برای حذف اکسیژن بسیار کم است.
  • به دنبال یک منطقه گسترده متاثر از گرما (مذوب یا تغییر رنگ/قطعه آبی) در اطراف برش و شواهد ذوب در قسمت زیرین باشید. این می تواند نشان دهنده سرعت تغذیه بسیار آهسته یا قدرت لیزر بسیار بالا باشد.

به عنوان یک سیاست، بهتر است با تنظیمات توصیه شده سازنده ماشین برای موادی که برش می‌زنید شروع کنید. برای درک تأثیر تغییرات، پارامترها را به صورت تدریجی تنظیم کنید.

 

 

چگونه انواع فولاد ضد زنگ را با لیزر برش دهیم؟

فرآیند برش لیزری فولاد ضد زنگ در زیر ذکر شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما دارای یک نوع لیزر مناسب برای برش فولاد ضد زنگ است ، هر دو نوع لیزر CO2 یا فایبر بهترین هستند.
  • توان خروجی دستگاه را طوری تنظیم نمایید که حداقل مورد نیاز برای برشی که قصد انجام آن را دارید برآورده کند.
  • اطمینان حاصل کنید که تنظیم دستگاه مطابق دستورالعمل سازنده صحیح است. این موضوع شامل: فاصله کانونی، تنظیمات قدرت، اپتیک تمیز، کمک هوا یا کمک گاز است.
  • یک نمونه از مواد ضایعاتی را روی میز قرار دهید و دنباله ای از برش های آزمایشی را تنظیم کنید. تنظیمات باید با توصیه سازنده برای برش برنامه ریزی شده شروع شود. برای بررسی متغیرها و تأثیر آنها بر کیفیت برش، تنظیمات کوچکی را در یک پارامتر در یک زمان انجام دهید.
  • برش مورد نیاز را روی مواد تازه انجام دهید.

بهترین دستگاه برش لیزر فیبر برای فولاد ضد زنگ چیست؟

بهترین دستگاه برش لیزر فایبر برای فولاد ضد زنگ بستگی به بودجه و کاربرد شما دارد. اگر به عملکرد فوق العاده و پردازش سریع صفحات فولادی ضد زنگ با گیج سنگین نیاز دارید، بهترین گزینه های دستگاه لیزر فایبر از Kern Lasers در ایالات متحده و SEI Laser در ایتالیا هستند.

 

قیمت متوسط دستگاه برش لیزری فولاد ضد زنگ چقدر است؟

واقعاً هیچ قیمت متوسطی برای دستگاه های برش لیزری که قادر به پردازش فولاد ضد زنگ هستند وجود ندارد. این به این دلیل است که این ماشین ها بسته به قابلیت و ویژگی ها بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال، ماشین های بسیار سبک مانند SculptfunS9 حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارند در حالی که ماشین های سنگین تر از حدود ۳۰۰۰ دلار شروع می شوند. ماشین آلات صنعتی سطح بالا معمولاً بیش از ۳۰۰۰۰ دلار قیمت دارند.

 

آیا دستگاه های برش لیزر فایبر گران هستند؟

بله، لیزرهای فایبر معمولاً ۵ تا ۱۰ برابر قیمت لیزرهای CO2 برای خرید هزینه دارند، اگرچه بهره وری آنها بالاتر است و هزینه نگهداری و انرژی آنها به طور قابل توجهی کمتر است. با این حال، برای استفاده سبک، مزایای برش لیزری فایبر زیاد نیست، و هنوز نمی‌توان به حداکثر قدرت قابل‌توجه لیزر CO2 دست یافت.

 

آیا جایگزینی برای برش لیزری فولاد ضد زنگ وجود دارد؟

بله، جایگزین هایی برای برش لیزری فولاد ضد زنگ وجود دارد. توسعه ماشین‌آلات CNC و برش‌های کاربید، قابلیت ماشین‌کاری مواد را افزایش داده است، اما مدت‌هاست که توسط ابزارهای قدیمی‌تر و کمتر پیچیده‌تر نیز پردازش می‌شود. پردازش فولاد ضد زنگ سبک سنج با ابزارهای دستی کاملاً عملی است، اگرچه نتایج با کیفیت بالا نیاز به صبر و مهارت بسیار دارد. فولاد ضد زنگ را می توان با استفاده از پلاسما، واترجت های ساینده و دستگاه های فرسایش جرقه نیز برش داد که همگی نتایج عالی دارند. فرسایش جرقه چند محوره یک تکنیک رایج برای ایجاد ابزارهای ضد زنگ و حفره های قالب تزریقی است.

 

آیا می توانم در فولاد ضد زنگ حکاکی لیزری کنم؟

بله، حکاکی لیزری در فولاد ضد زنگ امکان پذیر است، اگرچه نتایج همیشه ثابت نیستند و تنظیم دقیق تنظیمات سخت است. با این حال، حکاکی عمیق در فولاد ضد زنگ امکان پذیر نیست. علامت گذاری کم عمق ساده تر اغلب به عنوان حکاکی لیزری شناخته می شود.

 

حتما مطالعه کنید : فناوری مارک گذاری و حکاکی لیزری

 

تفاوت بین CO2 و لیزر فایبر برای برش لیزری فولاد ضد زنگ چیست؟

لیزرهای CO2 پرتوهای درشت تری نسبت به لیزرهای فایبر ارائه می دهند. با این حال، لیزرهای CO2 قادر به ارائه توان بسیار بالاتری در محدوده توان ۱۰۰+ کیلووات هستند. این لیزرها ارزانتر هستند اما هزینه نگهداری بالاتری نسبت به لیزرهای فایبر دارند. لیزرهای فایبر قدرت محدودی دارند (۱۵-۲۰ کیلووات)، اما می توانند به طور قابل توجهی سریعتر از دستگاه های لیزر CO2 (3 تا ۵ برابر سرعت تغذیه) برش دهند، زیرا پرتو باریک تر آنها به معنای انرژی موثر بالاتر در نقطه برش است.

منبع : سایت xometry

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *