خدمات جوش لیزر فایبر Fiber

بر خلاف فرآیندهای جوشکاری معمولی مانند ” جوشکاری قوس گاز” یا “جوشکاری نیمه اتوماتیک” ، جوش لیزر فایبر Fiber به عنوان منبع گرما به نور متکی است. از زمان پیدایش مبانی نظری انیشتین در سال ۱۹۱۷، جوشکاری لیزر یک فناوری اساسی در صنایع مختلف از جمله فناوری اطلاعات، ساخت قطعات، خودروسازی، هوافضا، الکترونیک، مراقبت­های بهداشتی و زیبایی به صورت جوش نقطه­ای و جوش درز بوده است.

در اصل، لیزرها چراغ ­هایی هستند که از طریق یک واسطه تقویت می­ شوند و بسته به این واسطه، لیزر به صورت جامد، گاز و مایع طبق­ه بندی می­ شود.

به طور معمول، لیزرهای مورد استفاده در ساخت قطعات، درحالت گاز لیزر CO2  و در حالت جامد لیزر YAG یا لیزر Fiber هستند.

هر یک از مخازن واسطه در آنها، گاز CO2 (دی اکسید کربن)، کریستال YAG (Yttrium Alumin Garnet) و فایبر (الیاف نوری) می­ باشد.

در بین انواع مختلف جوشکاری لیزری، جوشکاری لیزر فایبر بالاترین چگالی توان و پرتوها متمرکز را دارا

می ­باشد.

گفته می ­شود که قدرت جوشکاری لیزر ۳۱۸۰ برابر از جوشکاری قوس گاز است.

در جوش لیزر فایبر Fiber، پرتویی از نور با شدت بالا در یک منطقه متمرکز می­ گردد؛ هدف از انجام این فرآیند ذوب فیزیکی دو ماده در کنار هم برای ایجاد پیوند بین آنها می­ باشد. در این لیزر، نور لیزر در یک فیبر فعال تولید می­ گردد که با استفاده از فیبر انعطاف پذیر، به عنوان “راهنمای نور” عمل می­ کند و به قطعه هدایت می ­شود.

انعطاف­ پذیری این پرتو لیزر برای بسیاری از اشکال پردازش مواد مانند برش لیزر، جوشکاری لیزر، مارک لیزری و حکاکی لیزری مورد استفاده قرار می­ گیرد.

مزایای جوشکاری با جوش لیزر فایبر fiber

از جمله مزیت­ های جوش لیزر فایبر Fiber می­ توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سرعت: جوشکاری سریع و در عین حال عمیق در اتصال فلزات به یکدیگر.
  • دقت: جوش­ های لیزر فایبر “کوچک” و “عمیق” هستند در نتیجه شما می­ توانید سطح بالایی از دقت و کنترل را بدست آورید.
  • ایجاد اتصالات پیچیده: لیزرهای فایبر می­ توانند اتصالات پیچیده­ای ایجاد کنند که سایر روش­ های جوشکاری سنتی قادر به انجام آن نیستند.
  • سطح پایین گرما: در جوش لیزر فایبر Fiber پاشش جوشکاری و مناطق تحت تأثیر گرما حداقل هستند و جوشکاری با استحکام و سرعت بالا حاصل می­ شود. تغییر رنگ یا تغییر شکل و سوختگی حاصل از جوشکاری حداقل است، بنابراین به طور مستقیم به کیفیت نهایی محصول کمک می کند.
  • جوش­های مداوم: می­ توان از جوش­های مداوم و تکرار شونده استفاده کرد، و این فرایند بسیار سریعتر از تکنیک­ های سنتی می­ باشد.
  • جوشکاری­ با استحکام بالا: جوش ­های ثابت که از استحکام بسیار بالایی برخوردارند.
  • رباتیک : ماهیت رباتیک این جوشکاری نیازهای جوشکارهای پیچیده­ای مانند جوش از راه دور، جوش­ های طولانی، جوش های خمیده و جوش­ های نقطه­ های را در خود جای می­ دهد. برنامه رباتیک را می­ توان با NC یا CAD / CAM ترکیب کرد، بنابراین می ­توان جوشکاری را در حالت های ۳ بعدی به بالا بوسیله ترکیب این سیستم با سیستم­ های CNC و طراحی ناحیه جوش توسط برنامه­ هایی مانند Catia و  Solidworks  انجام نمود تا بتوان همانند هندسه قطعه و طرح اتصال آن فرآیند جوش را انجام داد با استفاده از این روش دقت انجام فرآیند جوش به مراتب بالاتر از جوشکاری دستی توسط اپراتور می ­باشد.

پروژه های جوش لیزر فایبر Fiber

توانایی جوش فلزات مختلف در مباحث صنعتی و تولیدی را دارد ، جوش لیزر فایبر Fiber جای روش های قدیمی جوش را گرفته است زیرا سرعت و تمیزی در انجام کار و کاهش هزینه ها را به صورت چشم گیری ارتقا داده است.

این مجموعه دارای دو دستگاه لیزر Fiber با مشخصات یک کیلو وات و سه کیلو وات است.