خدمات ماشینکاری CNC

دستگاه­ های CNC تقریباً در هر صنعت، قطعاتی از پلاستیک، فلزات، آلومینیوم، چوب و بسیاری از مواد سخت دیگر ایجاد می­ کنند. کلمه “CNC” مخفف Control Numerical Computer است، اما امروزه همه آن را CNC می­ نامند. بنابراین­، چگونه ماشین CNC را تعریف می­کنیم؟ کلیه ماشین­ های کنترل حرکت خودکار دارای سه مؤلفه اصلی هستند:

۱. عملکرد فرمان

۲. سیستم درایو/ حرکت

۳. سیستم بازخورد.

ماشینکاری CNC فرآیندی است با استفاده از کنترل­ های رایانه­ ای و چرخش ابزارهای برش چند نقطه ­ای قطعه را تولید می ­نماید.

CNC دستورالعمل­ های دیجیتالی است که معمولاً در نرم افزار ساخت رایانه (CAM) یا طراحی رایانه (CAD) مانند SolidWorks یا MasterCAM ساخته می­ شود.

این نرم افزار G-code را می نویسد که کنترلر دستگاه CNC قادر به خواندن آن است. برنامه رایانه ­ای در کنترلر طراحی را تفسیر می­ کند و ابزارهای برش را بر روی چند محور حرکت می ­دهد تا شکل دلخواه را از قطعه کار، برش دهد.

فرآیند برش خودکار بسیار سریع تر و دقیق تر از حرکت دستی ابزارها است که با اهرم و چرخ دنده تجهیزات قدیمی­ تر انجام می­ گردید. دستگاه­ های CNC امروزی ابزارهای مختلفی را در خود جای داده و انواع مختلفی از برش ها را ایجاد می­ کنند.

نمونه خدمات فرزکاری CNC

واژه  CNC مخفف Computer Numerical Control می ­باشد به معنای کنترل عددی توسط کامپیوتر است. تمامی عملیات و حرکات دستگاه ­های سی ­ان ­سی توسط کامپیوتر­ها کنترل می ­شود. به همین دلیل ماشین­های سی­ ان ­سی سرعت و دقت بالایی دارند. در حقیقت دستگاه ­های سی­ ان ­سی همان دستگاه­ های دستی ساده هستند که به یک بخش کنترل­گر مجهز شده­ اند. که بخش کنترل­گر یا کنترلر بخش اصلی دستگاه CNC محسوب می­ شود.

ماشینکاری،تراشکاری و فرزکاری cnc در مرکز جوش لیزر تهران

انواع مختلف ماشین های CNC

این نوع از خدمات ماشینکاری CNC برای ساخت اشیاء متقارن مانند کره، مخروط یا استوانه استفاده می ­شود. تراش پایه دارای ۲ محور است، اما محورهای بیشتری را می­ توان برای افزایش پیچیدگی برش به آن اضافه نمود.

روترهای CNC معمولاً برای برش ابعاد بزرگ در چوب، فلز، ورق و پلاستیک استفاده می­ شوند. روترهای استاندارد بر روی مختصات ۳ محور کار می­ کنند، بنابراین می­ توانند در سه بعد برش دهند. با این حال، شما همچنین می­ توانید ماشین­ های ۵،۴ و ۶ محوره را برای نمونه اولیه و شکل­ های پیچیده خریداری نمایید.

ماشین ­های فرز دستی از پیچ­ دستی و پیچ ­های سرب برای برش بر روی قطعه کار استفاده می­ کنند. در فرز CNC، ابزار با دقت بالا به سمت مختصات دقیق برنامه ریزی شده حرکت می­ کنند. دستگاه­ های فرز CNC در طیف وسیعی از اندازه و نوع عرضه می­ گردند و می توانند در محورهای مختلف کار کنند.

برش پلاسما CNC از یک لیزر قدرتمند برای برش استفاده می­ نماید. بیشتر برش­ های پلاسما اشکال را از ورق یا صفحه جدا می­ کنند.

در پرینتر سه بعدی با استفاده از لیزر قطعات به صورت لایه­ ای ساخته می ­شوند و لایه های با حرکت محورهای CNC به وجود می­ آید.

این دستگاه­ های CNC  مانند روترهای CNC کار می­ کنند. اما به جای برش مواد، دستگاه دارای نازل های کوچک زیادی است که با استفاده از یک خلاء ، قطعات را جمع  و آنها را به محل مورد نظر منتقل می­ نماید. این مدل CNC  برای ساخت جداول، مادربردهای رایانه ­ای و سایر مجموعه­ های الکتریکی مناسب می ­باشد.