محدودیت‌ها و معایب استفاده از جوش سرد چیست؟

در مقاله قبل راجع به مزایای جوشکاری سرد صحبت نمودیم حال با توجه به مزایای آن شاید این سوال برای شما پیش آید که محدودیت‌ها و معایب استفاده از جوش سرد چیست؟ و یا چرا این جوش در صنایع روزمره بسیار محبوب نیست و مورد استفاده قرار نمی­ گیرد؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه به محدودیت­ ها و معایب این روش خواهیم پرداخت.

محدودیت‌ها و معایب استفاده از جوش کاری سرد

  • راز جوشکاری سرد کامل، داشتن سطوح جوش مسطح و پیروی صحیح از تکنیک ­های فرآیند ساخت به منظور ایجاد یک جوش سرد قوی با استحکام مکانیکی مشابه با فلزات اصلی آن است. هنگامی که سطوح جوش صاف و منظم باشند، جوش سرد آسان تر می ­باشد.
  • دلایل مختلفی برای عدم استفاده از این روش وجود دارد از جمله: بی نظمی و آلودگی سطح و همچنین لایه های اکسیدی. زیرا لایه­ های اکسیداسیون و آلودگی­ ها ممکن است به سختی حذف گردند و بی نظمی­ های روی سطح فلزات ممکن است اتصال آنها را (حتی پس از تمیز کردن کامل) دشوار نماید.
  • علاوه بر این، جوش سرد فقط برای مواد غیر آهنی مانند سرب، مس، آلومینیوم و غیره امکان پذیر می ­باشد. این مدل جوش فقط برای فلزات غیر آهنی و غیر کربنی استفاده می­ گردد زیرا سختی ­پذیر نمی­ باشند.

نکته آخر
جوشکاری سرد به معنای پیوستن فلزات بدون حرارت به یکدیگر است و مانند دیگر خدمات دارای مزایا و معایبی می باشد، اغلب در صنایعی مانند هوافضا ، خودرو‌سازی ، اتصال مفتول‌ها به یکدیگر و یا جهت بازسازی خرابی های جزئی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دریافت خدمات جوش کاری سرد صنایع هوافضا ، خودرو سازی ، اتصال مفتول و .. می‌توانید به صفحه خدمات جوش سرد مراجعه نمایید و یا با کارشناسان فنی مرکز جوش لیزر پالس تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *