عوامل مهم در خرید ماشین برش لیزری فولاد ضد زنگ

در این مقاله به ۴ عامل دیگری  که باید در خرید ماشین برش لیزری فولاد ضد زنگ در نظر گرفته شود پرداخته خواهد شد.

  • راحتی در استفاده

اپراتورهای آموزش دیده در صنعت به سالها آموزش برای توجیه حقوق بالا نیاز دارند. یک HMI بصری (رابط ماشین انسانی) در قالب یک CNC به این معنی است که هر کسی، صرف نظر از سطح تجربه یا آموزش خود، می تواند به سرعت کار با دستگاه را یاد بگیرد.

این امر به طور قابل توجهی هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و همچنین از یکپارچگی سیستم برش در یک خط تولید موجود اطمینان می دهد و به شما امکان می دهد به سرعت از مزایای دستگاه لیزر فیبر بهره مند شوید.

  • طراحی فشرده و انعطاف پذیر

اغلب فضای کف کارخانه محدود است، بنابراین داشتن ماشینی جمع و جور و انعطاف پذیر و همچنین نرم افزار مناسب بسیار مهم است.

  • خدمات و پشتیبانی

مهم است که در صورت بروز مشکل، پشتیبانی در دسترس شما به عنوان مشتری را در نظر بگیرید. مواردی مانند بدتر شدن کیفیت برش، مواد مصرفی آسیب دیده یا مشکلات دستگاه باید به سرعت و کارآمد حل شوند تا زمان از کار افتادن دستگاه به حداقل برسد.

  • اتوماسیون

اتوماسیون را می توان با یک دستگاه برش لیزری برای ایجاد “عملیات خاموش کردن کامل چراغ” (یعنی جایی که اپراتور به سادگی باید دستگاه را روشن کند و سپس می تواند آن را روشن بگذارد) ادغام شود. این امر میزان تعامل انسانی مورد نیاز با دستگاه و همچنین خطر خطای انسانی را کاهش و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهد.

بارگیری و تخلیه صفحه می تواند کاملاً خودکار باشد. در اینجا، ورق‌های فولاد ضد زنگ را می‌توان از فروشگاه‌ها برداشت، در دستگاه بارگذاری کرد، برش داد و سپس پروفیل‌ها را مرتب کرد و ضایعات را برای تکرار فرآیند حذف نمود.

  • فیلتراسیون

یک سیستم فیلتراسیون در کنار هر دستگاه برش لیزری برای استخراج بخارات و ذرات مضر ناشی از فرآیند برش مورد نیاز است. اندازه سیستم فیلتراسیون مورد نیاز اولاً با قدرت لیزر و ثانیاً با اندازه میز برش افزایش می یابد.

  • نرم افزار و تودرتو

قرار دادن صفحات روی بستر برش و تراز کردن آنها به صورت دستی زمان بر است و به اپراتور ماهر نیاز دارد که هر دوی این موارد باعث افزایش هزینه هر قطعه می گردد.

LiveNest™ یک سیستم تشخیص صفحه خودکار است که به صورت بصری لانه را بر روی صفحه شناسایی شده پخش می کند و هد برش را به نقطه شروع بهینه منتقل و امکان برش تقریباً آنی را فراهم می نماید. این امر زمان بیکاری دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهد.

حتما مطالعه کنید : کاربرد لیزرها برای فولاد ضد زنگ

Esprit’s LiveControl™ به این معنی است که کاربر می تواند به سادگی قطعه را روی ورق بیندازد و آن را به طور بهینه، حتی روی برش ها، قرار دهد، که هدر رفت مواد را به حداقل می رساند و دوباره فرآیند برش را ساده می نماید.

تحقیقات اخیر در مورد برش لیزری در محیط‌های صنعتی تخمین می‌زند که ۶۰ درصد از خرابی‌ها ناشی از برخورد سر برش با قطعات کج‌شده در فرآیند برش است. این موضوع نه تنها می تواند تولید را متوقف نماید، بلکه می تواند منجر به آسیب قابل توجهی به سر لیزر گردد. نرم‌افزاری مانند LiveGuard به این معنی است که قبل از برش، کاربر ProCut از خطر برخورد آگاه می‌شود و سه گزینه در اختیار آنها قرار می‌گیرد: ۱) برش را ادامه دهید، ۲) از یک مسیر برش ایمن‌تر که توسط نرم‌افزار تعیین می‌شود استفاده کنید یا ۳) به مناطق پرخطر برای جلوگیری از کج شدن قطعات برچسب‌های میکرو اضافه نمایید.. سپس فایل CNC می تواند برای اپراتور خروجی شود تا آن را برش دهد.

  • ویژگی های ایمنی

طول موج لیزرهای فیبر به این معنی است که آنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. این بدان معنی است که هر گونه اشعه مستقیم یا منعکس شده به شدت به شبکیه آسیب می رساند و باعث کوری می گردد و می تواند آسیب قابل توجهی به پوست و ناحیه زیرین وارد نماید، بنابراین محفظه نباید اجازه دهد تا با قطعه بریده شده، دید مستقیم داشته باشد. هنگام خرید دستگاه لیزر فیبر مهم است که هم منبع لیزر و هم دستگاه دارای گواهینامه CE (انطباق اروپایی) باشند.

معرفی پارامترهای مهم در خرید ماشین برش لیزری فولاد ضد زنگ

قیمت دستگاه برش لیزری فولاد ضد زنگ صنعتی چند است؟

۳.۱ هزینه اکتساب

 تخمین زده می شود که یک برش لیزری صنعتی با اندازه معقول می تواند بین ۲۷۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰ پوند و گاهی اوقات بیشتر قیمت داشته باشد. قیمت بسته به قدرت لیزر (سیستم خنک کننده بزرگتر مورد نیاز است)، اندازه تخت (از این رو استخراج بزرگتر مورد نیاز است) و سطح اتوماسیون متفاوت خواهد بود. قیمت خرید برش لیزر فیبر به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت معادل پلاسما آن می­باشد.

۳.۲ هزینه نگهداری و بهره برداری

علیرغم قیمت خرید اولیه بالا، هزینه های عملیاتی برش لیزری فیبر CNC به دلیل افزایش راندمان الکتریکی و کاهش تعداد مواد مصرفی، به طور قابل توجهی کمتر از گزینه های جایگزین است. تعادل بین هزینه های خرید و هزینه های عملیاتی با افزایش بالقوه ظرفیت تولید بسیار مهم است. راندمان بالای لیزرهای فیبر در مقایسه با جایگزین های آن باعث کاهش هزینه های انرژی می شود. با این حال، این هزینه می تواند حتی بیشتر از طریق سیستم های بازیافت انرژی کاهش یابد.

منبع :  سایت espritautomation

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *