مقایسه برش لیزر فایبر با سایر برش ها

در مقایسه برش لیزر فایبر با سایر برش ها ابتدا به برش لیزری می پردازیم در این برش دقت، سرعت و کیفیت بالا برش لیزری، آن را به فناوری انتخابی برای تولید پیشرفته در صنایع بی شمار تبدیل نموده کرده است. با لیزرهای فایبر IPG، برش لیزر به یک راه حل قابل اعتماد و مقرون به صرفه تبدیل شده است که منجر به افزایش پذیرش تولید فلز در سراسر جهان گردیده است.

مزایای برش لیزر فایبر عبارتند از:

  • برش ­های دقیق و قابل تکرار با کیفیت بالا
  • برش با سرعت بالا
  • برش بدون تماس – بدون کاهش کیفیت برش
  • حداقل نگهداری – در دسترس بودن ابزار بالا
  • فرآیند مقیاس پذیر از استنت های برش میکرو تا شکل دادن به فولاد ساختاری

چرا تولیدکنندگان بر خلاف روش­های سنتی و مرسوم، بیشتر به برش با لیزرهای فایبر روی می آورند؟

تولید کنندگان می ­توانند از چندین روش با مزایای خاص خود برای برش لیزری فلزات استفاده نمایند. در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان بیشتر از لیزرهای فایبر به دلیل افزایش زمان کار و توان عملیاتی، هزینه های عملیاتی کمتر و به طور کلی بهبود کیفیت، استفاده می­نمایند.

در ادامه می­خواهیم به مقایسه برش فلزات با استفاده از لیزر فایبر با سایر روش­ ها بپردازیم:

  • برش لیزر CO2 در مقابل برش لیزر فایبر

لیزرهای CO2 لبه­ های برشی صاف را برای برخی از مواد ضخیم تر (بیش از ۲۵ میلی متر) فراهم می­ نمایند اما با پیشرفت­ های اخیر، لیزرهای فایبر برش­ هایی با کیفیت بالاتر برای مواد ضخیم تر ارائه می ­دهند. لیزرهای فایبر همچنین مواد نازک‌تر را سریع‌تر از CO2 برش می‌دهند و در برش فلزات بازتابنده برتری دارند که این سبب کاهش هزینه­ ها می­ گردد. شکل شماره (۱)

مهم ترین تفاوت ها و مقایسه لیزر co2 و فایبر کدام لیزر؟ fiber یا CO2

شکل شماره (۱): مقایسه لیزر فایبر در مقابل برش لیزر CO2

  • برش پلاسما در مقابل برش لیزری فایبر

تجهیزات برش پلاسما یکی از ارزان ترین گزینه های موجود در بازار است، اما برش فایبر هزینه مواد مصرفی کمتری دارد. برش با لیزر فایبر، دقت برش، کیفیت و بازده تولید را بهبود می‌بخشد و قطعات برتر را با قیمت‌های پایین‌تر ارائه می­ دهد.

شکل شماره (۲)

مزایای برش پلاسما در مقابل برش لیزر تفاوت لیزر فایبر در مقایسه با CO2؟

                                      شکل شماره (۲): مقایسه برش لیزر فایبر در مقابل برش پلاسما

  • برش واترجت در مقابل برش لیزری فایبر

برش واترجت برای برش مواد بسیار ضخیم (بیش از ۲۵ میلی متر) موثر است. در تمام موارد دیگر، لیزرهای فایبر توان عملیاتی بالاتر، کیفیت ثابت­تر و کاهش زمان خرابی را در مقایسه با واترجت ها ارائه می دهند. شکل شماره (۳)

برش واترجت در مقابل برش لیزری فایبر تفاوت برش لیزر فلزات، برش واترجت و برش پلاسما

شکل شماره (۳): مقایسه برش لیزر فایبر در مقابل برش واترجت

  • برش EDM در مقابل برش لیزری فیبر

برش دستگاه تخلیه الکتریکی دقت عالی و حداقل آسیب حرارتی را به مواد وارد می­نماید. لیزرهای فایبر دقت قابل مقایسه­ای ارائه می دهند و تا ۱۰ برابر سریعتر از برش EDM هستند و خروجی و بهره وری بسیار بالاتری را ارائه می دهند. شکل شماره (۴)

•	برش EDM در مقابل برش لیزری فیبر • برش EDM در مقابل برش لیزری فیبر

شکل شماره (۴): مقایسه برش لیزر فایبر در مقابل برش EDM

مزایای فناوری برش لیزر فایبر IPG

برش لیزری فایبر نسبت به سایر روش­ها دارای مزایایی می ­باشد که سبب متفاوت کردن آن شده است، که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم نمود:

  • سرعت برش سریع

سرعتی که لیزر فایبر IPG فلز را برش می­دهد از فناوری­های رقیب بالاتر است. طول موج ۱ میکرومتر با راندمان بالاتر نسبت به لیزرهای سنتی جفت می شود و کیفیت پرتو عالی (قابلیت فوکوس) لیزرهای IPG چگالی انرژی بیشتری را بر روی قطعه فراهم می­نماید و در نتیجه برش سریعتر انجام می­گردد.

  • در دسترس بودن بالا

بر خلاف سایر فناوری های لیزر، در لیزرهای فایبر IPG تعمیر و نگهداری صفر هستند. هیچ گاز مصرفی و اپتیکی برای تراز کردن وجود ندارد، بنابراین هیچ زمان تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ای وجود ندارد. لیزرهای فایبر IPG با استفاده از دیودهای لیزری با عمر طولانی آزمایش شده و با معماری کاملاً جامد، بهترین ضمانت را در صنعت دارند.

  • فرآیند قابل تکرار

بر خلاف لیزرهای رقیب که ممکن است پایداری کوتاه مدت ضعیفی داشته باشند و از تخریب طولانی مدت توان رنج می­برند، لیزرهای فایبر IPG عملکرد قابل تکرار مداومی را ارائه می­دهند. با پایداری برق معمولاً بهتر از ۰.۵٪ تنظیم بیش از ۱۰۰۰ ساعت کارکرد، عملکرد برش یکسانی را در هر قسمت خواهید داشت.

لازم به یادآوری می ­باشد که شرکت پالس دارای لیزر فایبر IPG با ابعاد میز ۳ در ۱.۵ متر می­ باشد که می ­تواند با استفاده از آن انواع فلزات تا ضخامت ۱۵ میلی متر را برش دهد.

ازآنجاییکه این شرکت دارای انواع لیزر جوش، برش و حک می­ باشد و همچنین توانایی طراحی با استفاده از اتوکد، کتیا و … را دارد  مشتر­ی­ ها می­ توانند به راحتی ۰ تا ۱۰۰ کارهای خود را به ما بسپارند و در وقت و هزینه­ ها از جمله هزینه حمل و نقل صرفه­ جویی نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *