معایب پرینت سه بعدی چیست؟

همانطور که مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف را بررسی کردیم باید بدانیم معایب پرینت سه بعدی چیست؟

بررسی معایب پرینت سه بعدی

تقریباً مانند هر فرآیند دیگری، اشکالاتی در تکنولوژی چاپ سه‌بعدی نیز وجود دارد که باید قبل از تصمیم به استفاده از این فرآیند آنها را در نظر بگیریم. برخی از معایب آن به شرح ذیل می­ باشد:

  • مواد محدود چاپ سه بعدی

در حالی که پرینتر سه بعدی می­ تواند مواردی را در مجموعه­ ای از پلاستیک و فلزات ایجاد کند، این در شرایطی است تنوع در مواد فلزی و یا پلاستیکی که بتوان با آنها قطعات را تولید نمود بسیار کم می­ باشد و انتخاب مواد اولیه گسترده نیست. علاوه بر این، بسیاری از این مواد قابل چاپ ، قابل بازیافت نیستند.

  • محدودیت در اندازه در پرینت سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی در حال حاضر دارای اتاق چاپ کوچک هستند که اندازه قطعات قابل چاپ را محدود می­ کنند. هر چیزی بزرگتر نیاز به چاپ در قسمت های جداگانه دارد و پس از تولید به هم می­ پیوندند. این امر می ­تواند هزینه و زمان لازم برای قطعات بزرگتر را افزایش دهد.

  • حجم زیاد

چاپ سه بعدی برخلاف تکنیک ­های معمولی مانند قالب تزریق، که در آن حجم ­های بزرگ ممکن است مقرون به صرفه­ تر باشد، هزینه ایستایی دارد. در حالی که سرمایه گذاری اولیه برای چاپ سه بعدی ممکن است پایین تر از سایر روش­ های تولید باشد، پس از تولید مقیاس بزرگ برای تولید انبوه ، هزینه برای هر واحد همانطور که با قالب تزریق کاهش می یابد کاهش نمی یابد.

  • ساختار بخشی

با چاپ سه بعدی (همچنین به عنوان ساخت افزونه شناخته می­ شود) قطعات به صورت لایه به لایه تولید می­ شوند. اگرچه این لایه­ ها به هم چسبیده­ اند، همچنین به معنای این است که می­ توانند تحت فشارهای خاص یا جهت گیری­ های خاصی از بین بروند. این مشکل هنگام تولید  با استفاده از مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) قابل توجه ­تر است، در حالی که قطعات پلیجت (Polyjet) و مولتیجت (Multijet) نیز تمایل به شکننده ­تر بودن دارند. در موارد خاص ممکن است بهتر باشد از قالب تزریق استفاده کرد زیرا قطعات همگن ایجاد می کند که جدا و شکسته نمی­ گردند.

  • کاهش در مشاغل تولیدی

یکی دیگر از مضرات فناوری سه بعدی، کاهش احتمالی نیروی انسانی می­ باشد، زیرا بیشتر تولید به صورت خودکار و توسط چاپگر انجام می ­گردد. با این وجود، بسیاری از کشورهای جهان سوم برای ادامه کار اقتصاد خود به مشاغل کم مهارت متکی هستند و این فناوری با کاهش نیاز تولید در خارج از کشور می­ تواند این مشاغل تولیدی را در معرض خطر قرار دهد.

  • مسائل کپی رایت

با توجه به محبوبیت بیشتر و دستیابی به چاپ سه بعدی، امکان ایجاد محصولات جعلی و تقلبی برای افراد بیشتر می­ باشد.

در این مقاله سعی شد بدانیم معایب پرینت سه بعدی چیست؟ اما همانطور که در مقاله قبلی هم بررسی شد چاپ سه بعدی دارای مزایای زیادی نیز می باشد ، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر دارید به صفحه خدمات پرینت سه بعدی  مراجعه نمایید و یا جهت ثبت سفارش با کارشناسان فنی جوش لیزر پالس تماس بگیرید.

منبع : سایت twi-global

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *