علامت گذاری لیزری

علامت گذاری لیزری چیست؟ تطبیق پذیری لیزرهای فایبر و توانایی آنها در انجام علامت­ گذاری قطعات با سرعت بالا بدون استفاده از جوهر و رنگ، لیزرها را برای سالیان متمادی به فناوری ترجیحی علامت گذاری تبدیل کرده است. اخیراً کاهش مداوم قیمت لیزر فایبر، این فرآیند را مقرون به صرفه‌تر کرده و منجر به نصب بیش از ۱۰۰۰۰۰ مارک لیزر فایبر جدید در سال می‌شود.

ویژگی­ های لیزر فایبر

از ویژگی­ های لیزر فایبر می­ توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بدون نیاز به مواد مصرفی، رنگ، جوهر یا نوک قلم برای تعویض
  • کاهش هزینه عملیاتی و افزایش در دسترس بودن ابزار
  • تکنیک بدون تماس، بدون انتقال آلودگی بین قطعه و سر فرآیند در هر جهت
  • انعطاف پذیری گسترده و به راحتی برنامه ریزی شده، بدون محدودیت در انواع یا سبک­ های تصویر
  • هنگام جابجایی بین کارها نیازی به تنظیمات سخت افزاری نمی ­باشد

چرا تولیدکنندگان بیشتر از علامت گذاری لیزری استفاده می کنند؟

فناوری مارک گذاری و حکاکی لیزری چیست ؟ علامت گذاری لیزری ؛ دوام، برنامه ریزی ساده و سرعت علامت گذاری را ارائه می­ دهد که نمی­ توان از سایر فناوری­ ها انتظار داشت. کاهش چشم گیر هزینه­ های لیزر که توسط IPG فعال می­ شود، سیستم های علامت گذاری لیزری را بسیار مقرون به صرفه می­ کند و سبب انتخاب تکنولوژی علامت گذاری در جایی که کیفیت و دوام مورد نیاز است، می­ گردد.

  • جوهر جت در مقابل مارک لیزر فایبر

علامت گذاری جوهر افشان سریع و به راحتی برنامه ­ریزی می­ گردد و در کاربردهای کاغذ، بسته بندی و محصولات کم هزینه قابل استفاده می ­باشد. لیزرهای فایبر بیشتر برای قطعات فلزی، پلاستیکی و سرامیکی مناسب هستند، جوهر مصرفی را از بین می برند و نیازی به تعمیر و نگهداری جت ندارند. علامت گذاری لیزر فایبر به طور فیزیکی سطح را تغییر و به آن ماندگاری می ­دهد که این امر هرگز با جوهر به دست نمی­ آید. شکل شماره (۱)

 

 

 

فناوری و خدمات علامت گذاری جوهر افشان چیست؟ فناوری جوهر جت یا مارک لیزر فایبر؟

شکل شماره (۱): مقایسه مارک لیزر فایبر در مقابل جوهر جت

  • اچ الکتروشیمیایی در مقابل مارک لیزر فایبر

اچ الکتروشیمیایی که برای طرح‌های با مساحت بزرگ مؤثر است، نیاز به استنسیل الگو دارد و به قطعاتی نیاز دارد که رسانای الکتریکی باشند.علامت گذاری لیزری فایبر بدون هیچ محدودیت الکتریکی و هزینه شابلون می­ باشد و قابلیت تغییر الگوهای علامت  برای سریال سازی قسمتی را دارد. شکل شماره (۲)

 

 

همه چیز درباره لیزر فایبر فلزات مقایسه مارک لیزر فایبر در مقابل اچ الکتروشیمیایی

شکل شماره (۲): مقایسه مارک لیزر فایبر در مقابل اچ الکتروشیمیایی

 

  • قلم نقطه ­ای در مقابل مارک لیزر فایبر

قلم نقطه ­ای وسیله ­ای مقرون به صرفه برای قرار دادن کاراکترهای عددی بر روی قطعات فلزی است. علامت گذاری لیزر فایبر وضوح بالاتری دارد، می ­تواند هر تصویر دو بعدی را اعمال کند و بسیار سریع تر است. در کاربردهایی مانند علامت‌گذاری Unique Device Identification (UDI)، لیزرهای فیبر می‌توانند علائم ابعاد کوچکی را ایجاد کنند که با قلم زدن نقطه‌ای امکان‌پذیر نمی­  باشد.

 

 

 

علامت گذاری لیزر فایبر قلم نقطه ای یا مقابل مارک لیزر فایبر

شکل شماره (۳): مقایسه مارک لیزر فایبر در مقابل قلم نقطه­ ای

 

 

مزایای فناوری علامت گذاری لیزر فایبر IPG

  • سریع و مقرون به صرفه

علامت گذاری لیزری یک برنامه سریع و بدون تماس بدون نیاز به مواد مصرفی  و تعمیر یا جایگزینی می ­باشد، هزینه­ های مارک لیزری بسیار ناچیز است. به همین دلیل لیزر IPG، توان عملیاتی بالا و بازگشت سرمایه سریعی را دارد.

 

  • بهترین قابلیت اطمینان صنعت

راه حل­ های علامت گذاری لیزر فایبر IPG با در نظر گرفتن کاربر پیکربندی می­ شوند. این راه حل ها معمولاً به عنوان یک راه حل کامل با لیزر فایبر، هد اسکن و نرم افزار کنترل ارائه می شوند، این راه حل ها به راحتی برای تصاویر لوگوی پیچیده، شماره های سریال سازی تک قسمتی یا تولید خودکار کدهای ماتریس داده های ۱ بعدی و ۲ بعدی برنامه ریزی می­ گردند.

 

  • علامت گذاری دائمی

لیزرهای فایبر IPG در طیف گسترده­ای از گزینه­ ها در دسترس هستند، بنابراین فرآیند علامت­گذاری را می­توان دقیقاً با مواد و کاربردها مطابقت داد. لیزرهای فایبر IPG از حکاکی عمیق اجزای خودرو گرفته تا علامت‌گذاری سیاه دائمی دستگاه‌های پزشکی که باید در برابر استریل‌سازی مداوم مقاومت کنند، علامت‌هایی بادوام تولید می‌کنند.

 

منبع : سایت lasersystems

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *