صافی صنعتی چیست و چه تفاوتی با فیلتر صنعتی دارد؟

صافی صنعتی چیست و چه تفاوتی با فیلتر صنعتی دارد؟گاهی اوقات ممکن است در تفاوت ­ها بین فیلتر و صافی سردرگمی وجود داشته باشد زیرا هر دو برای حذف ذرات از فاز مایع یا گاز طراحی شده ­اند تا کیفیت پساب مورد نیاز را برآورده نمایند و ممکن است برای محافظت از تجهیزات پایین دستی در برابر آسیب آلاینده­ ها استفاده گردند.

فیلتر معمولاً یک محیط یکبار مصرف است که کیفیت پساب بسیار محکم‌تری نسبت به صافی دارد و می‌تواند در محدوده‌های میکرونی تا ۱ میکرون یا کمتر در دسترس باشد. هنگامی که به سطح جداسازی درشت ­تری در یک محیط قابل استفاده مجدد مانند صفحه سوراخ دار یا صفحه مشبک نیاز دارید، معمولاً یک صافی انتخاب می­  گردد. هنگامی که صافی‌ها انتخاب می‌شوند، از سطوح درشت‌تری از مواد صفحه سوراخ‌دار استفاده می‌­نمایند (مثلاً: سوراخ ¼ اینچی و غیره) و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتری برای پایین آمدن نسبت به یک پوشش صفحه مشبک ریز ۲۰۰ مش (۷۴ میکرون) را دارند، اگرچه این سطح معمولاً مناسب است.

استفاده از صافی های صنعتی جهت محافظت از تجهیزات

انواع صافی های صنعتی

از آنجایی که صافی‌ها معمولاً درشت‌تر از فیلترها هستند و مقاومت بسیار کمتری در برابر جریان دارند، افت فشار طبیعی تمیز به راحتی در فضای کوچک‌تری حفظ می‌گردد. از نظر عملکردی، صافی‌ها معمولاً برای محافظت از تجهیزات پایین دستی (مثلاً: پمپ‌ها و ابزار دقیق، شیرها و غیره) در برابر آسیب ناشی از آلاینده‌های سرکشی که ممکن است در جریان فرآیند وجود داشته باشند، استفاده می‌شوند. انتخاب صافی طراحی شده مناسب می­ تواند از بسیاری از مسائل نگهداری پایین دستی جلوگیری نماید و داشتن تمام اطلاعات قبل از تصمیم­ گیری نهایی برای برنامه خود اطمینان از کارآمدی عملیاتی آن برای هدف خاص بسیار مهم است.

گزینه های سفارشی سازی صافی های صنعتی

انواع مختلفی از صافی‌های صنعتی معمولاً در دسترس هستند و از صافی‌های صنعتی سبک موقت (که گاهی اوقات کلاه جادوگر نامیده می‌شود) که در دوره‌های راه‌اندازی برای تأسیسات جدید استفاده می‌گردند، و صافی‌های صنعتی سبک دائمی مانند صافی‌های صنعتی سبک Y & Basket متغیر هستند. صافی‌های Basket معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که سطح کرنش بسیار بیشتری نسبت به Y-Strainers داشته باشند و می‌توانند یک طرح تک یا دوبلکس کامل با دریچه‌ها یا لوله‌کشی باشند، بنابراین یک واحد می‌تواند در حالت آماده به کار باشد و برای نگهداری و تمیز کردن به سمت دیگر سوئیچ کند. از آنجایی که صافی‌های Y معمولاً ظرفیت نگهداری خاک بسیار پایین‌تری نسبت به صافی‌های Basket دارند، به تمیز کردن مکرر بیشتری نیاز دارند و معمولاً در جایی استفاده می‌شوند که سطح آلاینده مورد انتظار پایین است و می‌توانند سطح مشخصی از حفاظت را برای تجهیزات پایین دستی فراهم نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع توری و صافی صنعتی و سفارش محصولات به صفحه خدمات تولید و جوش فیلتر توری و بسکت های دارویی مراجعه کرده و یا با کارشناسان فنی گروه صنعتی جوش لیزر پالس تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *