حکاکی لیزری شیشه و کریستال بدون آسیب رساندن

حکاکی لیزری روی شیشه و کریستال امری عادی در دنیای سفارشی ­سازی است. از چاپ آرم شرکت روی لیوان گرفته تا حکاکی تصویر عروس و داماد روی انواع شیشه، حکاکی لیزری روی شیشه نیاز به ظرافت خاصی دارد. از لیزرهای CO2 در مقایسه با روش­ های سنتی مانند حکاکی مکانیکی و سندبلاست، اغلب برای تولید سریع و راحت استفاده می­ گردد. شیشه به دلیل ماهیت شکننده، ماده ­ای ظریف برای حکاکی است. با این حال، اگر کار خود را به خوبی بشناسید، می توانید به راحتی حکاکی انجام دهید.

مزایای حکاکی لیزری روی شیشه و کریستال

تعدادی از فناوری­ ها برای حکاکی لیزری روی شیشه و کریستال استفاده می ­شود از جمله سندبلاست، اچ مرطوب، فرایندهای جوشش مجدد شیشه و اچ واکنش یونی و … با این حال، حکاکی لیزری نسبت به این فرایندها سودمند است.

حکاکی لیزری سریع و دقیق روی شیشه و کریستال

 مدت زمانی که شما نیاز به تهیه شابلون برای یک محصول سندبلاست نیاز دارید، می­ توانید ده مورد را با لیزر حک نمایید. علاوه بر این، در حکاکی با لیزر شما می ­توانید حتی کوچکترین جزئیات و پیچیده ­ترین تصاویر را به صورت دقیق داشته باشید.

سازگار در حکاکی لیزری

با خدمات حک و برش لیزر غیر فلزات ، طرح ­های شما به صورت پرونده ذخیره می­ شوند و بعداً می­ توانند دقیقا همان را تولید نمایید. بعلاوه، نداشتن نقطه تماس در حین حکاکی به این معنی است که شکستگی ورق ها کمتر است.

هزینه حکاکی لیزری روی شیشه و کریستال

حکاکی لیزری روی شیشه و کریستال یک روش بسیار مقرون به صرفه برای علامت گذاری شیشه است. تا زمانی که پولی برای خرج شن و ماسه با کیفیت بالا نداشته باشید، حکاکی با لیزر بسیار خوب انجام می­ گردد.در حقیقت، حتی اگر سندبلاست بسیار گران باشد، محصول نهایی شیشه حکاکی شده با لیزر تفاوت چندانی با نمونه ­ای که از طریق سندبلاست مشخص شده است نخواهد داشت.

سادگی در حک لیزری شیشه

برخلاف سایر فناوری های مارک گذاری شیشه، حکاکی با لیزر نیاز به پوشاندن را از بین می ­برد. هنگامی که نیاز دارید یک تصویر را در هر دو طرف سطح شیشه حک نمایید، کافی است آنها را برگردانده و لیزر خود را شروع کنید. این مورد در مورد شیشه­ های دارای انحنای پیچیده نیز صادق است.

اجرای آسان حک لیزری شیشه

در مقایسه با سندبلاست و حکاکی مکانیکی، لیزرها انعطاف پذیر هستند. آنها همچنین نیاز به حداقل تمیز کردن دارند.

حک تصویر، طرح ، مارک ، لوگو ، چاپ لیزری عکس روی شیشه، حکاکی روی آینه و یا حکاکی روی کریستال

نحوه حکاکی با لیزر روی شیشه

وقتی پرتوی لیزر به سطح شیشه برخورد می­ کند، رطوبت و هوای محبوس شده بین عناصر سیلیس با انبساط واکنش نشان می­ دهند. از آنجا که شیشه سفت و محکم است، این انبساط باعث شکستگی­ های میکروسکوپی بر روی سطوح شیشه می­ گردد، چیزی که ما آن را شکستگی و یا حکاکی ساده می  ­ بینیم.

مراحل اساسی برای حکاکی لیزری کاملاً آسان است. هنگامی که لیزر خود را به درستی تنظیم کردید و پارامترهای ایمنی لازم را در جای خود قرار دادید (به کتابچه راهنمای حکاکی خود مراجعه نمایید) مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ایده خود را توسعه دهید (این می­ تواند یک تصویر، نام، آرم، طرح و غیره باشد.)
  • با کمک نرم افزار طراحی آن را طراحی نمایید. برخی از ماشین­ های موجود در بازار با نرم افزارهای خاص خود به فروش می­ رسند در حالی که برخی دیگر برای سازگاری با نرم افزارهای دیگر ایجاد شده ­اند ، بنابراین قبل از شروع کار از سازگاری دستگاه خود با نرم افزار مطلع گردید.
  • طرح خود را به دستگاه ارسال کنید، بسته به دستگاه و نرم افزار خود، می ­توانید متغیرهای خاصی مانند قدرت لیزر، تعداد پالس، عمق برش، ضخامت خط و سرعت را تنظیم کنید. به همین دلیل مهم است که شیشه را تحت تنظیمات مختلف آزمایش کنید تا ترکیب مناسب را برای بهترین نتیجه بشناسید.
  • پس از انجام کار حکاکی، شیشه خود را کمی تمیز و با استفاده از برس خرده ریزه ها را پاک نمایید.

منبع : سایت laserengravingtips

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *