حکاکی لیزری روی انواع متریال

با استفاده از تکنیک های حکاکی لیزری روی انواع متریال می­ توان اشیای خاص داشت، حکاکی نام، نام خانوادگی، تاریخ ­های خاص مانند تولد، سالگرد و …. حکاکی روی متریال های گوناگون با دستگاه لیزر بر روی طیف گسترده ای از اشیا امکان پذیر است و این امر سبب تبدیل آنها به یک قطعه بی نظیر از یادگاری­ های خانوادگی و انواع کادو ها جهت مناسبت های مهم و به یاد ماندنی می­ گردد که می­ توان به نسل­ های آینده انتقال پیدا کند. این روش به شما امکان حک کوچک ترین جزئیات بر روی اجسام که غیر قابل انجام با سایر فناوری­ هاست را می­ دهد. لیزر سطح مورد نظر را می­ سوزاند و تصویری تمیز و پایدار برای آیندگان تولید می­ نماید. ما می­ توانیم تصویر دلخواه خود را بر روی فلز، چوب، چرم، شیشه، پلاستیک، سطوح سنگی و …. حکاکی نماییم.

انواع متریال برش لیزری جهت حکاکی

حکاکی لیزری بر روی چه متریالی امکان پذیر می باشد؟ حک و برش بر روی انواع متریال امکان پذیر است و در حالت کلی حکاکی و برش لیزری به سه دسته کلی خدمات حک لیزر فلزات ، خدمات برش لیزر فلزات و  همچنین خدمات حک و برش لیزر غیر فلزات   تقسیم  بندی می گردد اما از جمله پر مصرف ترین متریال های قابل حکاکی و برش لیزری ،  مواد زیر می باشد:

  • حکاکی و برش لیزری فلزات

در زمان ­های قدیم حکاکی فلز یک کار طولانی و هولناک بود که فقط توسط بهترین صنعت گران قابل انجام بود، اما  امروزه فقط چند دقیقه طول می­ کشد تا بتوانید از نماد حک شده بر روی حلقه طلایی جدید خود لذت ببرید. اما امروزه حکاکی لیزری روی انواع متریال به راحتی امکان پذیر است ، لیزرهای مدرن به اندازه کافی برای سوراخ کردن سطح فلزاتی مانند طلا، نقره، برنز، فولاد، آلومینیوم و غیره  قدرتمند هستند. همچنین می­ توان به راحتی بر روی کارد و چنگال، ابزارها، حلقه­ های عروسی، فندک، قلم، فنجان، کاپ­ های قهرمانی و سایر لوازم جانبی دیگر متن و یا عکس مورد نطر خود را حکاکی نمایید.

  • حک لیزری چوب

موضوع قابل توجه درباره حکاکی روی سطوح چوبی داشتن حکی خالص، طبیعی و در عین حال کاملاً منحصربه فرد می ­باشد. تصور کنید یک تفنگ شکاری و یا جعبه سیگار با بوی چوب بلوط یا کاج با نام­ خودتان دارید. لیزر به راحتی سطح چوب را می­ سوزاند و ظاهری صاف و رضایت بخش با حروف و شکل های واضح را به جای می­ گذارد که معمولاً از طریق طیف رنگ­ های قهوه­ ای بازتاب می­ یابد. با این روش شما می­ توانید هدیه بعدی خود را با حکاکی یک نماد، علامت، تاریخ کاملا منحصر به فرد نمایید و در هدیه شما احساس بی انتهایی موج زند.

  • حکاکی بر روی شیشه

حکاکی روی سطح شیشه یک هنر است که نیاز به صبر و مهارت بالایی دارد. شیشه یک ماده بسیار شکننده است که همیشه پاسخ خوبی به حکاکی نمی­ دهد. با این حال، اگر به درستی بر روی شیشه با کیفیت انجام شود، شما در نهایت به یک اثر هنری بسیار ظریف خواهید رسید. پرتو لیزر باعث انفجار میکرو در سطح و ایجاد سفیدی متمایزی بر روی شیشه می­ گردد.

  • حکاکی چرم

ازآنجائی که چرم محکم، انعطاف پذیر و نرم است، می­ توان به آسانی با استفاده از لیزر آن را برش داد و یا بر روی آن حکاکی نمود. بسته به نوع چرم، حکاکی­ های انجام شده می­ توانند با توجه به تابش نور این تصور را به وجود آورند که انگار کسی روی آن نوشته است. چرم به خودی خود حیرت انگیز است، اما دنیا  به سمتی پیش می­رود که همه چیز را خاص ­تر و شخصی­ تر گردد و شما با استفاده از لیزر می­ توانید طرح­ های خاص و منحصر به فردی بر روی وسایل چرمی تان داشته باشید.

  • حک لیزری کاغذ

ممکن است کسی فکر کند حکاکی کاغذ با لیزر، نشدنی است. و هنگام حکاکی ممکن است کاغذ آتش بگیرد اما شما می­ توانید اطمینان داشته باشید که کاغذ نه تنها هنگام حکاکی سالم می­ ماند بلکه  می­ توانید حکاکی بسیار ظریف و زیبایی داشته باشید. ما می ­توانیم بر روی هر نوع کاغذ حکاکی نماییم، خواه یک قطعه ضخیم از مقوا باشد یا یک برگ ظریف از کاغذ نازک از کتاب مقدس. حکاکی لیزری بیشتر برای تزئین کارت­ های تولد، کارت ویزیت، دعوت نامه، پاکت نامه یا کتاب استفاده می ­شود.

  • حک بر روی انواع پلاستیک

پلاستیک یکی دیگر از موادی است که می­ توان با استفاده از لیزر به آسانی بر روی آن حکاکی نمود و بسیار ارزان­تر از چوب، شیشه یا فلز است، بنابراین جای تعجب نیست که مردم از آن به عنوان جایگزین استفاده کنند. مشهورترین نمونه­ های حکاکی پلاستیکی شامل کابل­ های برقی، صفحه کلید، ابزار، انواع بسته ­بندی­ ها، قطعات خودرو و جعبه­ های مختلف می­ باشد. اکثر این اشیاء دارای آرم، کد و شماره سریال هستند و لیزرها برای حک کردن حروف کوچک حتی در زوایای عجیب مناسب هستند. شما می ­توانید تقریباً بر روی هر نوع سطح پلاستیکی حکاکی کنید، با این وجود نتایج بسته به ترکیبات، رنگ و ترکیب شیمیایی ممکن است متفاوت باشد.

  • حکاکی عمیق

تفاوت بین حکاکی ­های لیزری عمیق و عادی در عمق آنهاست، به این معنی که برش ­های عمیق ­تر منجر به الگوهای بسیار متمایزتر و چشمگیرتری می­ شوند. در اصل، شما با آنچه به نظر می ­رسد مانند یک نقاشی چوبی با حکاکی عمیق است. چنین روش ­های حکاکی اغلب در مورد وسایل لوکس مختلف، مانند ساعت یا حتی اسلحه استفاده می­ شود. ما می ­توانیم تقریباً بر روی هر سطحی حکاکی کنیم، در واقع با استفاده از این روش ما نقاشی­ های براق، صیقلی و ماندگار خواهید داشت.

در آخر اگر می خواهید واقعاً خانواده، دوستان یا همکاران خود را غافلگیر کنید گاهی اوقات باید کمی خلاق شوید. حکاکی لیزری می ­تواند در این مسیر کمک به سزایی داشته باشد  . به عنوان مثال­، شما می­ توانید کدو تنبل، هندوانه، نارگیل یا حتی آناناس را تزئین کنید. برخی از سوپر مارکت ها حتی بارکد های حکاکی را مستقیماً روی میوه و سبزیجات حک نموده ­اند و از این رو با اسکن کردن بارکد می­ توان در هزینه کاغذ و زمان صرفه جویی نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مارک زنی لیزری ، حکاکی هدایای تبلیغاتی ، حکاکی تصویر با لیزر، حکاکی لیزری روی انواع متریال و هرگونه سوال و یا استعلام قیمت و همچنین مشاوره رایگان فقط کافی است با ما تماس بگیرید و یا با جستجوی جوش لیزر پالس در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

منبع : سایت dsbaltic

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *