حذف مداخله دستی در برش لیزری

حذف مداخله دستی در برش لیزری به چه معناست ؟ یک اپراتور لیزر می بایست حداقل ۱۰ سال یا بیشتر مشغول به کار باشد، تا بتواند هر آنچه لازم است درباره برش لیزر بداند. اپراتورها باید بیشتر درگیر فرآیند برش می‌بودند، و در بالای عوامل متعددی مانند بازرسی دستی، تغییر، وسط نازل و کالیبره کردن موقعیت فوکوس برای اطمینان از درست بودن آن برای هر تنظیم مواد قرار می‌گرفتند. نیازی به گفتن نیست، آماده سازی لیزر برای برش به آسانی فشار دادن یک دکمه نبود.

امروزه، یک اپراتور نیاز به درگیر شدن دارد، اما بسیاری از مداخلات دستی که در نسل های قبلی فناوری برش لیزری مورد نیاز بود، واقعاً مورد نیاز نیست. کل ایده پشت ماشین‌های امروزی این است که یک فروشگاه فابریک به اپراتور نیاز دارد تا در مدت زمان کوتاهی با تجهیزات آشنا و راحت گردد. بخشی از دلیلی که ممکن است یک شرکت در فناوری جدیدتر برش لیزری سرمایه گذاری کند، لذت بردن از راندمان برش بهبود یافته است، و اگر دستگاه قطعات تولید نکند، این اتفاق نمی افتد زیرا هیچ کس نمی داند چگونه آن را اجرا نماید.

با توجه به آنچه در طول همه گیری رخ داد، این ساده سازی رابط کنترل به موقع است. برای مثال، زمانی که رستوران‌ها و هتل‌ها در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند، زیرا همه در خانه ماندند و برنامه‌های سفر را متوقف کردند، بسیاری از این کارگران آواره در بخش تولید شغل پیدا کردند. ممکن است برای آشنایی با ماشین‌های قدیمی‌تر به منحنی یادگیری بسیار طولانی‌تری نیاز داشته باشند، اما با رابط کنترل کاربر پسند و ویژگی‌های اتوماسیون امروزی، منحنی یادگیری به‌طور باورنکردنی فشرده شده است.

در نظر بگیرید که تنها ۱۰ سال پیش اگر یک اپراتور لیزر متوجه سوراخ‌های بیش از حد در قسمت‌های برش لیزر شده بود، چه چیزی لازم بود. یک اپراتور باید فوکوس را دستکاری یا شاید سرعت برش را طوری تنظیم می­نمود که برش را کمی کند نماید. اکنون، این دستگاه می‌تواند از هوش مصنوعی (AI) به صورت خودکار برای تنظیم پارامترهای برش و جلوگیری از ایجاد سوراخ‌ها استفاده نماید. ماشین دارای تجربه است، بنابراین اپراتور برای موثر بودن به صدها ساعت تجربه ماشین نیاز ندارد.

یک مثال دیگر در مورد بررسی نازل می ­باشد، که قبلاً یک فرآیند دستی نیز بود. اگر لبه های برش لیزری بد برای اپراتور آشکار می ­گردید، آنها می بایست تولید را متوقف نمایند تا ببینند که آیا نازل آسیب دیده است یا خیر. اکنون این تجهیزات دارای دوربینی است که چهره نازل را ترسیم، به روزنه نگاه و کیفیت و طول عمر را ارزیابی می­نماید و سپس اپراتور یک نمایش بصری از آن نازل را می بیند. اگر سبز باشد، دستگاه سایر پارامترهای برش را در نظر می­ گیرد و در صورت نیاز تنظیمات را انجام می دهد. اگر زرد یا نارنجی است، مقداری آسیب دیده است و ممکن است به یک نازل جدید نیاز باشد. اگر قرمز باشد، دستگاه از نازل استفاده نمی­ کند زیرا می داند که نازل مسئول نتایج ضعیف برش است. در بسیاری از موارد، اپراتور دستگاه برش لیزری ممکن است حتی نداند که این بررسی نازل در حال انجام است.

حتما مطالعه کنید : مقایسه برش لیزر فایبر با سایر برش ها

یک مثال خوب دیگر، ببینید تنظیمات فاصله کانونی تا کجا پیش رفته است. در گذشته، فاصله کانونی بر اساس نوع لنز فوکوس مورد استفاده، که معمولاً در کارتریج یافت می‌شود، تنظیم می‌گردید. هنگام برش ۲۰-ga. مواد، لنز ۵ اینچی معمولاً استفاده می­ گردید زیرا برش ­های با کیفیت بهتر و سرعت برش سریع ایجاد می­ نمود. یک لنز ۷.۵ اینچی می توانست ۲۰ ga را کاهش دهد.

در تمام سناریوهای مختلف لنز در حذف مداخله دستی در برش لیزری ، اپراتور مجبور بود لنز را تغییر دهد. این موضوع واقعاً کار دشواری نبود، اما فرصتی برای خطای انسانی و کاهش بهره وری ایجاد می­ نمود. هر کسی که قبلاً در تعویض لنزها نقش داشته باشد می گوید که این کار آنقدر طول نمی­ کشد و این در بیشتر موارد درست است. در کمتر از یک دقیقه، اپراتور دستگاه برش لیزری می‌تواند کارتریج را با لنز جدا کند، آن را به محل ذخیره‌سازی نزدیک برگرداند، کارتریج جدید را وارد کرده و برش را آغاز نماید. اما به عنوان بخشی از این روش تعویض لنز، بهترین روش ها نیاز به تمیز کردن لنز قبل از قرار دادن آن در دستگاه داشتند. این می تواند با یک اپراتور کارآمد، تغییر را به حدود پنج دقیقه افزایش دهد. همان پنج دقیقه را در نظر بگیرید و زمان خاموشی را برای هر تعویض لنز در هر تغییر در طول یک سال در نظر بگیرید، که سبب از دست رفتن زمان برش می ­گردد.

اکنون سرهای برش می توانند فاصله کانونی را بدون تغییر لنز تنظیم کنند. همان سرهای برش می توانند از ۳.۷۵ اینچ تا ۱۰ اینچ تنظیم داشته باشند. اپراتور دستگاه نوع و ضخامت مواد را در صفحه کنترل انتخاب و طول فوکوس واقعی به طور خودکار تغییر می ­نماید.

در واقع، ماشین‌های برش امروزی می‌توانند در فاصله کانونی متناسب با کار به جای قفل شدن در یک ۵ یا ۷.۵ اینچی تغییر نمایند. لنز، یک دستگاه برش لیزری مدرن می تواند طول را در ۰.۰۵ اینچ تنظیم کند. افزایش انعطاف پذیری برای بهترین کیفیت، بهترین عملکرد یا بهترین ترکیب کیفیت و عملکرد به دستگاه متصل گردیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *