بررسی ۶ نوع فناوری تزریق پلاستیک

 پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی در این ۴۰ سال اخیر سبب پیدایش فناوری­ های جدید در تزریق پلاستیک گریده است در ادامه به بررسی ۶ نوع فناوری تزریق پلاستیک که می ­تواند کمک بسیاری به شرکت­ ها جهت تولید قطعات با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر نماید، می­ پردازیم.

معرفی و بررسی ۶ نوع فناوری تزریق پلاستیک

  1. قالب نازک دیواری

قالب نازک دیواری یک فناوری قالب­ گیری تزریقی شامل یک قسمت پلاستیکی با دیواره بسیار نازک می­ باشد که اغلب در دستگاه­ های آزمایش، الکترونیک، کشتی­ ها، لوله­ ها و دیگر محفظه­ ها استفاده می­ گردد. دستگاه­ های تزریق پلاستیک که قالب­ های دیواره نازک را انجام می­ دهند باید تمام جنبه ­های طراحی قطعه، طراحی قالب و پردازش را با جزئیات در نظر بگیرند تا هندسه دیواره نازک بدون مشکلات کیفیت حفظ گردد. همچنین برای اطمینان، از یک سیستم پیچیده در حد میکرون برای شناسایی ترک ­ها استفاده می­ گردد.

  1. قالب تزریق به کمک گاز

مشکل هر قسمت ضخیم قالب تزریق پلاستیک این است که با خنک شدن خطر اعوجاج ایجاد می­ کند. قالب تزریق به کمک گاز با پرتاب گاز به قالب تزریق پر از مواد پلاستیکی به حل این مسئله کمک می ­نماید و اجازه می دهد پلاستیک در خارج از قالب ظاهر صاف و صیقلی داشته باشد در حالی که داخل آن متخلخل یا توخالی می­ ماند. این امر نه تنها باعث تغییر شکل قطعه در مرحله خنک سازی نمی­ گردد، بلکه هزینه قطعه را نیز کاهش می­ دهد (زیرا از مواد کمتری استفاده می­ شود).

  1. قالب تزریق فلز

همانطور که در خدمات ساخت قالب تزریق پلاستیک گفته شد ، پلاستیک تنها چیزی نیست که می ­تواند از طریق تزریق ساخته شود، بلکه فلز نیز این قابلیت را دارد. این فناوری جدید به طور قابل توجهی گران­تر از قالب تزریق پلاستیک است و معمولاً بازار خوبی را ارائه می­ دهد. به عنوان مثال در بازار تلفن همراه، گاهی اوقات از قالب تزریق فلز برای محافظت از الکترونیک تلفن همراه از رادیو یا مایکروویو استفاده می­ گردد.

  1. قالب تزریق سیلیکون مایع

اکثر قالب­ های تزریق پلاستیک ترموست است، به این معنی که مواد سرد در قالب بسیار داغ تزریق می ­گردد تا قطعه ایجاد شود. این فرایند از قطعه مرا قبت می­ نماید و بنابراین دیگر نمی تواند ذوب شود. اما اگر برای مقاومت در برابر دمای بسیار بالا یا عوامل شیمیایی مانند بعضی از تجهیزات پزشکی یا قطعات خودرو به قطعه ­ای احتیاج دارید، می­ توان از قالب تزریق ترموپلاستیک که اغلب از سیلیکون مایع می ­باشد، استفاده نمایید.

  1. چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی به دلیل نقشی که در نمونه ­سازی قطعات تزریق شده دارد، از فناوری ­های قابل توجه تزریق است و می­ توان نمونه طراحی شده را قبل از انتقال به تولید ایجاد نمود. همچنین لازم به ذکر است که از چاپ سه بعدی می­ توان برای چاپ قالب­ های تزریق واقعی با استفاده از پلاستیک یا فلز استفاده کرد. در حال حاضر، فناوری چاپ سه بعدی موجود امکان چاپ با تحمل قسمت باریک مورد نیاز در قالب تزریق را به ما نمی ­دهد، اما ممکن است در آینده به این فناوری دست یابیم.

  1. فرمول­ بندی مواد منحصر به فرد

گرچه این به معنای سنتی “فناوری” تزریق پلاستیک نیست، اما استفاده از فرمولاسیون مواد منحصر به فرد قابلیت قالب سازی را افزایش می ­دهد. به عنوان مثال شرکت­ های قالب گیری تزریقی ممکن است از یک پرکننده کربن یا مواد معدنی، یک عامل دمنده و یک ماده افزودنی روانکاری برای افزودن خواص خاص به یک قطعه استفاده نمایند.

منبع : سایت micronsolutions

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *