حکاکی و علامت گذاری بر روی آلومینیوم

آیا نیاز به خدمات حکاکی و علامت گذاری بر روی آلومینیوم دارید ؟ چرا ؟ آلومینیوم به دلیل سبکی، دوام و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی به طور گسترده در صنعت استفاده می­ گردد. آلیاژهای آلومینیوم برای چندین دهه توسعه یافته اند تا نیازهای صنعت را برآورده نمایند و امروزه برای همه بازارها از جمله صنعت خودروسازی، هواپیما و هوا فضا، ساختمان و ساخت و ساز، الکترونیک و بسیاری موارد دیگر ضروری هستند.

آلومینیوم آنادایز (Anodised) شده چیست؟

آلومینیوم آنادایز اساساً آلومینیوم تقویت شده با یک لایه مقاوم در برابر خوردگی است. مشابه نحوه تولید فولاد ضد زنگ، لایه آنادایز شده توسط فرآیندی به نام غیرفعال سازی ساخته می شود. این کار با فرو بردن فلز در حمام الکترولیت اسید و عبور جریان الکتریکی از محلول انجام می ­شود. نتیجه یک لایه نازک از اکسید آلومینیوم است که به طور کامل در بستر آلومینیومی زیرین یکپارچه شده است و آن را در برابر خرد شدن یا کنده شدن مقاوم می­ نماید. لایه آنادایز شده به طور کلی قوی­ تر و چسبنده­ تر از هر رنگ ضد­خوردگی یا آبکاری فلز دیگری است و آنادایز را به یکی از گزینه های ترجیح داده شده تبدیل می ­نماید.

حکاکی روی آلومینیوم با جدیدترین دستگاه ها

روش های حکاکی و علامت گذاری آلومینیوم

علامت گذاری آلومینیوم یکی از رایج ­ترین کاربردهای سیستم مارک لیزر فایبر است. چند تکنیک وجود دارد که می­ تواند ظاهر محصول نهایی و مارک شده را بهبود بخشید. هم زیرلایه­ های آلومینیومی بدون پوشش و هم پوشش داده شده را می­ توان برای ایجاد علائم جذاب با لیزر فایبر ساخت. پوشش ­های آلومینیومی معمولاً به شکل پوشش ­های آنادایز یا تبدیل فیلم شیمیایی مانند آلوداین هستند. در همه موارد، علامت گذاری لیزری ، پوشش روی آلومینیوم را با تبخیر کردن آن از بین می ­برد.

به طور کلی سه نوع علامت لیزری قابل اجرا بر روی آلومینیوم وجود دارد:

    • حکاکی:

بخار مواد برای ایجاد عمق چندین هزارم اینچ.

    • فرسایش:

برداشتن پوششی مانند آنادایز یا فیلم شیمیایی.

    • علامت تیره:

تیره نمودن رنگ سطح.

هنگامی که پوشش روی آلومینیوم تبخیر می‌شود، مواد پایه در معرض دید قرار می‌گیرند و لیزر سطح را به‌گونه‌ای بافت می‌دهد که پراکندگی نور بازتاب‌شده ظاهر یک علامت واضح و سفید را ایجاد می‌کند. همین امر در مورد علامت گذاری آلومینیوم بدون پوشش نیز صادق می­باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *