علامت گذاری یا حک لیزری

علامت گذاری یا حک لیزری یک راه حل دائمی برای شناسایی و ردیابی قطعات می­ باشد. برای حک انواع آلیاژهای فلزی مانند فولاد آنادایز، فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ می­ توانید از لیزرهای فیبر استفاده نمایید. از حک لیزری می ­توان برای حک کدهای ماتریس داده، شماره سریال، بارکد و آرم روی قطعات فولادی استفاده نمود.

نمونه های رایج برای حک لیزری عبارتند از:

  • انواع فنرها
  • قطعات صندلی ماشین
  • لنت­ های ترمز
  • قطعات ساختار بدن
  • میله ­های T
  • کانال­ های L و C
  • انواع ورق

بر اساس الزامات کاربردی شما می ­توانید فولاد را با استفاده از فرایندهای مختلف علامت گذاری لیزری ، مانند حکاکی لیزری علامت گذاری نمایید. همه این فرآیندهای لیزری علائم با کنتراست بالا و کیفیت بالا را ارائه می­ دهند. هر کدام با نیازهای خاصی مانند سرعت علامت­ گذاری بالا یا علامتی که بتواند در برابر درمان سطحی مانند شات بلاست، پوشش الکترونیکی و عملیات حرارتی مقاومت کند، تنظیم شده ­اند.

 

علامت گذاری فلزات با استفاده از دستگاه حک لیزری

علامت گذاری یا حک لیزری با سرعت بالا

برای یکپارچه سازی فرآیند علامت­ گذاری در خط تولید خود، می بایست تا حد ممکن سریع باشد. سریع ترین فرآیند علامت گذاری لیزری، حکاکی لیزری است. حکاکی لیزری فقط روی سطح مواد مانند یک پوشش آنادایز شده تاثیر می­ گذارد. با تغییر فوری زبری، سطح بسیار متضاد با برجستگی­ ها زیاد و کم می­ گردد. لازم نیست نگران تغییر خواص مواد باشید زیرا این تغییر فقط در مقیاس خرد رخ می ­دهد.

 

حک لیزری فوری در مرکز جوش لیزر پالس

در علامت گذاری لیزری در مرکز جوش لیزر پالس بعد از بررسی مراحل و نکات مهم حکاکی لیزری باید به مزایای حک لیزری فوری بپردازیم:

از جمله مزایای حک لیزر در این شرکت می ­توان به سرعت عمل در حکاکی و طراحی اشاره نمود برای مثال شما می­ توانید فایل حک خود و یا حتی عکسی از آن را برای ما ارسال نمایید و ما آن را به سرعت طراحی و آماده نموده سپس برای شما نمونه­ را حک و سپس عکس آن را برایتان ارسال نماییم و  در صورت تایید از طرف شما نمونه نهایی حکاکی می­ گردد و بدین ترتیب شما توانسته­ اید در زمان صرفه­ جویی نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *