چرا لیزرها برای برش استفاده می شوند؟

با استفاده از لیزر برش می­ توان صفحات فلزی را به سادگی برش داد. در صفحه ­هات نازک، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم، روند برش لیزر بسیار دقیق، کیفیت برش بسیار بالا و منطقه تحت تأثیر گرما کوچک می­ باشد. همچنین لیزر برش امکان برش اشکال بسیار پیچیده و سوراخ های کوچک را فراهم می­ آورد.

پرتو برش لیزری معمولاً دارای قطر بین ۰.۱ تا ۰.۳ میلی ­متر و قدرت بین ۱ تا ۳ کیلو وات می­ باشد. بسته به ضخامت مواد برش داده شده این قدرت قابل تنظیم است. به عنوان مثال برای فلزات بازتابنده مانند آلومینیوم، نیاز به قدرت لیزر تا ۶ کیلو وات می­ باشد.

پرتو لیزر از یک تشدید کننده لیزر، یک لوله شیشه ­ای ثابت با دو آینه که با یکدیگر روبرو هستند، نشات می ­ گیرد. لوله پر از C02 و گازهای دیگری مانند هیدروژن، نیتروژن و هلیوم است. مخلوط این گازها با دیودها یا تخلیه الکتریکی فعال می­ شود که انرژی را به صورت نور ساطع می­ کند.

لیزرها چطورکار می کنند؟

برش لیزری شامل یک لیزر بسیار متمرکز با قدرت بالا است. دستگاه، پرتو لیزر را از میان مواد عبور می­دهد و سوراخی را ایجاد می­نماید. هنگامی که یک سوراخ در مواد ایجاد می شود، لیزر از طریق آن برش می­دهد و یک برش تمیز با سطح صاف باقی می­  گذارد. برش ­های لیزری گاهی اوقات از پرتو لیزر پالسی استفاده می­ کنند که در آن، برش در پالس­ های لیزر انجام می­ شود؛ و گاهی اوقات، برش لیزری از یک موج پیوسته استفاده می‌کند، جایی که پرتو تا زمان تحویل برش روی مواد متمرکز می‌شود. در هر دو مورد، برش­ های لیزری از لیزرهای پرقدرت برای سوراخ کردن مواد و ایجاد برش­ های دقیق استفاده می­ نمایند.

کیفیت برش لیزری چیست؟

از آنجایی که این دستگاه با لیزر برش­ها را انجام می­دهد، برخی از افراد نگران HAZ و کیفیت کلی برش­های تولید شده هستند. با این حال، هنگام استفاده از برش لیزری، منطقه فعال شده با گرما بسیار کم است. علاوه بر این، برش­های لیزری شامل یک پرتو متمرکز و باریک است که برش­های بسیار دقیق را تضمین می­نماید. از آنجایی که آنها توسط کامپیوتر برنامه ریزی شده و با چنین دقتی برش داده می شوند، برش ها نیز بسیار دقیق هستند. در طول فرآیند برش، پرتو لیزر برش را صاف می­کند و یک برش کلی با کیفیت بالا ایجاد نموده که در فرآیند تولید قابل اعتماد خواهد بود و امکان طراحی­های پیچیده را فراهم می­نماید.

خدمات برش لیزر فلزات

خدمات برش لیزر فلزات چیست ؟ برش لیزری یک فرآیند برش پیشرفته و بهترین گزینه برای تولید برش­  های دقیق است که در حال حاضر در بسیاری از پروژه­ های ساخت فلز استفاده می­ گردد. سازندگان اغلب از برش­ های لیزری برای طرح های پیچیده ­ای که نیاز به دقت بالا دارند استفاده می ­نمایند.

مجموعه ما دارای یک دستگاه ۱۵۰۰ وات لیزری جهت برش انواع فلزات نظیر آهن، استیل و یک دستگاه حک لیزر با توان ۵۰ وات از نسل جدید دستگاه­های لیزر مارکینگ با توانایی هایی نظیر سرعت بالا و کیفیت چشمگیر حکاکی و قادر به حک بر روی انواع متریال فلزی، بعضی از انواع غیر فلزات  و همچنین ایجاد حک با عمق بالا می­باشد.

انواع برش لیزر فلزات

برش لیزر فیبر سریع ترین روش برای جداسازی ورق ­های نازک به خصوص برای مواردی که نیازی به بالاترین کیفیت سطح روی لبه­ های برش را ندارند، می ­باشد. همچنین می­ توان از آن برای برش هر چیزی از مواد ریز تا متوسط استفاده نمود.

برش لیزری C02 برای پردازش­ هایی که به درجه بالایی از دقت نیاز دارند، ایده­ آل می­ باشد و سطحی که این برش تولید می­ کند نسبت به سطحی که توسط برش لیزر فیبر ایجاد می ­شود برتر است ، اگرچه کاملاً مطابق با فرز نیست، در نتیجه بسیار سریع تر و مقرون به صرفه­ تر است. قابلیت برش همه چیز از مواد درجه نازک تا ضخیم را دارا می ­باشد.

چرا خدمات برش لیزری فلزات را انتخاب کنیم؟

استفاده از دستگاه برش لیزری در طول فرآیند تولید مزایای مختلفی دارد. آنها نسبت به بسیاری از فرآیندهای برش دیگر زمان کوتاه تری را برای برش طی می کنند. بسیار دقیق هستند و امکان برش های دقیق و طراحی های پیچیده را فراهم می-نمایند. لیزرها برش های ثابتی ایجاد می کنند که قادر به ایجاد محصولات یکسان برای تولید انبوه هستند. برش‌های لیزری به دلیل کارآمدتر بودن در انرژی به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا در قبض انرژی خود صرفه‌جویی نمایند. آنها همچنین بسیار تطبیق پذیر هستند و می توانند مواد مختلفی را برش دهند و طرح های مختلف را با سطوح مختلف پیچیدگی تولید کنند.

آیا برش لیزری به مواد در حال برش آسیب می رساند؟

از آنجایی که لیزرها از گرما برای ایجاد برش استفاده می ­کنند، بسیاری از مردم نگران هستند که منطقه فعال شده با گرما منجر به آسیب به مواد بریده شده گردد. با این حال، برش­ های لیزری به مواد آسیب نمی­  رسانند. آنها بسیار دقیق و متمرکز هستند و آسیب حرارتی را بسیار کم می­ کنند. علاوه بر این لیزر در حین برش، صاف عمل می ­کند، به این معنی که هیچ آسیبی به ناحیه اطراف برش وارد نمی­ شود.

خدمات برش لیزری فلزات پالس

بسیار مهم است که هنگام انتخاب یک برش فلزی تحقیقات خود را انجام دهید، زیرا همه شرکت ها قادر به انجام کار با کیفیت یکسان نیستند. شرکت پالس با توجه به سال‌ها تجربه و مهارت‌ در این زمینه توانسته است محصولی با کیفیت و ارزش نهایی قابل اندازه‌گیری را به مشتریان خود ارائه دهد.