حکاکی ۳۶۰ درجه چرخشی با استفاده از روتاری

دلایل استفاده از حکاکی ۳۶۰ درجه چرخشی با استفاده از روتاری جیست ؟  تا اواخر دهه ۱۹۷۰، ماشین­ های حکاکی دستی (که به آن­ها ماشین حکاکی پانتوگراف نیز می­گویند) تنها نوع قلم زنی موجود در بازار بودند. این دستگاه “اسب کار” برای حکاکی همه چیز از جمله صفحات تروفی، خودکار، ساعت، صفحه کلید کامپیوتر، تابلوهای چوبی و غیره استفاده می­ گردید و ممکن بود حکاکی چند ساعت، چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد.

در آن زمان، مسئله این بود که شما چقدر می توانید سریع باشید تا بتوانید در وقت صرفه­ جویی نمایید. با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز به دنبال راه­ های جدیدی هستیم تا علاوه بر حکاکی بر روی سطح صاف بتوانیم بر روی سطح­ های محدب و دوار نیز حکاکی انجام دهیم با استفاده از ضمیمه حکاکی چرخشی (روتاری) می­  توانید از حکاکی لیزری برای لیوان، گلدان و بطری در اندازه­ ها و قطرهای مختلف استفاده نمایید. روتاری دارای سیستم الکترونیکی تشخیص سطح است.

این سیستم به دستگاه اجازه می­ دهد تا سطح مواد را به طور خودکار تشخیص دهد. پس از شناسایی، محور Z برای اطمینان ازعمق حکاکی، نسبت به سطح ماده تنظیم و حرکت محور در جهت Y با یک حرکت چرخشی جایگزین می­ گردد. بنابراین باعث می­ شود که این امر مقرون به صرفه گردد، خصوصاً زمانی که در حال حکاکی مواد ناهموار هستید.

مزایای حکاکی ۳۶۰ درجه چرخشی با استفاده از روتاری

حکاکی با لیزر مزایای زیادی دارد. این یک روش علامت گذاری “غیر تماسی” است، بنابراین ابزار ساییدگی کمی دارد، باعث ایجاد یک علامت داغ، تمیز و دائمی می  گردد.

همچنین این یک روش عالی برای حکاکی گرافیک و عکس می­ باشد. علاوه بر این، تجهیزات امروزی بسیار کاربر پسند و نگهداری از آنها آسان می­ باشد. و اگر همه اینها کافی نیست، می­ توان از لیزرها برای حکاکی تنوع زیادی از مواد و محصولات استفاده نمود.

حکاکی ۳۶۰ درجه چرخشی با استفاده از روتاری دارای قابلیت­ های زیادی از جمله حکاکی روی انواع فلزات روکش دار و غیر پوشش دار، ایجاد برش­ های عمیق در بسیاری از مواد از پلاستیک تا فولاد ضد زنگ و ایجاد ظاهر زیبا و یک دست می­ توان اشاره نمود.

از این روش همچنین می­ توان از حکاکی در داخل یک حلقه طلای ۴ عیار گرفته تا ایجاد نشان­ های پروفیل سفارشی با لبه های مورب استفاده نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *