روش های انتخاب بهترین چوب برای حکاکی لیزری

روش های انتخاب بهترین چوب برای حکاکی لیزری چیست ؟ از آنجا که انواع مختلفی از چوب در دسترس می ­ باشد، این ماده به عنوان یکی از محبوب ترین مواد برای حکاکی و برش با لیزر تبدیل شده است. بسیاری از پروژه­ های مختلف وجود دارد که می­ تواند با استفاده از این ماده متنوع تکمیل شود. نه تنها می­ توانید آن را حک کنید، بلکه می توانید اکثر انواع چوب را تا ۳و ۴ اینچ  برش دهید.

بهترین چوب برای حکاکی لیزری بستگی زیادی به پروژه ای دارد که قصد انجام آن را دارید. از آنجا که چوب یک ماده طبیعی است، ناسازگاری­ هایی وجود دارد که می­ تواند حکاکی آن را به یک چالش تبدیل نماید. نتایج حکاکی شما حتی هنگام حکاکی انواع مشابه چوب نیز می­ تواند بسیار متفاوت باشد.

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا به بررسی بهترین راهکارهای برش و حکاکی لیزر بر روی چوب بپردازیم!!..

چگونه مناسب ترین چوب برای حکاکی لیزری را انتخاب کنیم؟

 

روش های انتخاب بهترین چوب برای حکاکی لیزری چیست ؟

چگونه می­ توان بهترین چوب را برای حکاکی لیزری تعیین کرد؟ باید به این نکته توجه نمایید که چوب را برای حکاکی و برش لیزر غیر فلزات می­ خواهید و سپس نوع آن را انتخاب نمایید.

انتخاب محتوای رزینی جهت حکاکی و برش لیزری

برای حکاکی محتوای رزین را بررسی نمایید:

    • چوب بسته به محتوای رزین، معمولاً روشن یا تیره ­تر می­ سوزد. اگر می­ خواهید سوختگی تیره­ تری داشته باشید، چوبی را انتخاب نمایید که دارای محتوای رزین بالا باشد مانند چوب گیلاس یا چوب درخت توس، اگر می­ خواهید برای یک برنامه خاص حداقل سوختگی ایجاد کنید، می باسیت سراغ چوبی با محتوای رزین پایین بروید.
    • یک راه خوب برای تأیید محتوای رزین چوب بدون هدر دادن هیچ ماده ­ای، استفاده از دستگاه اچ لیزر چوب برای حکاکی آرم است این تست نه تنها به شما این امکان را می­ دهد محصول خود را مارک بزنید بلکه به شما امکان می دهد تیرگی یا روشنایی سوختگی را نیز چک نمایید.
    • بر خلاف کاغذ که رنگ آن را می ­توانید به راحتی دستکاری نمایید، رنگ پایه یک محصول چوبی لیزری تغییر نمی­ کند. رنگ پایه همیشه از رنگ چوب پیروی می­ نماید. بنابراین بسیار مهم است که رنگ چوب را در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه عالی دست یابید.
    • هنگام بررسی رنگ چوب، از کار با چوب تیره خودداری نمایید. چوب تیره ­تر معمولاً علائم اچ لیزر را پنهان می­ نماید و باعث می­ گردد عکس ­ها یا متن ­های حک شده به سختی دیده یا شناخته شوند. در مقابل چوب ­های سبک ­تر هنگام ایجاد اچ، سوختگی تیره و عمیقی ایجاد نمی ­ نمایند و به شما علامت­ های مشخصی برای دید بهینه می دهند.

انتخاب چوب حکاکی و برش با حداقل خط خوردگی

چوب با حداقل خط خوردگی را انتخاب نمایید ، در حالی که رگه ­های چوبی روی مبلمان بسیار زیبا به نظر می­ رسند اما برای عکس­ های حک شده باعث خطای دید می­ گردند. راه راه چوب می­ تواند با توجه به سرعت حکاکی هرگونه جزئیات را از بین ببرد. هنگام خرید چوب برای حکاکی، چوبی را انتخاب نمایید که دارای حداقل رگه­ ها و سطحی صاف و ثابت باشد.

لیزر چوب یعنی ایجاد طرح و نقوش ظریف و پیچیده بر روی انواع سطوح چوبی

انتخاب بهترین گونه چوب جهت برش و حکاکی لیزری

بهترین گونه های چوب را انتخاب نمایید ، گونه­ های چوبی زیادی برای حکاکی لیزری موجود است که برخی از آنها از سایر گیاهان مناسب ترند. اگر به تازگی کار با چوب را شروع کرده­اید ، توصیه می ­کنیم یکی از موارد زیر را استفاده نمایید. (کار با این چوب ها آسان است و نتایج بسیار خوبی دارد.)

    • Alder: این چوب همه آزمایشات را پشت سر گذاشته است. از ویژگی­ه ای آن یک رنگ روشن، بافت انعطاف پذیر و کمترین رگه­ گذاری است. برای پروژه های حکاکی لیزری Alder را به عنوان بهترین انتخاب خود قرار دهید.
    • گیلاس: چوب گیلاس بلوند دارای محتوای رزین بالا است و به طور معمول رنگ آن کم است. گیلاس اگرچه دارای سطوح رگه ­ای بالایی است، اما برای بسیاری از پروژه های اچ لیزر هنوز هم گزینه­ ای عالی می­ باشد.
    • افرا: این چوبی بسیار مناسب برای حکاکی عکس می ­باشد. دارای رگه­ های روشن است، در بیشتر مواقع تیره می­ سوزد و رنگ آن روشن می ­باشد.

خدمات حک و برش یکی از فعالیت های اصلی ماست با خدمات لیزری می توانید بر روی انواع متریال چوب ، پلکسی ، شیشه و … سفارش طراحی ، حک و برش چهره و متن و طرح مورد نظر خود را ثبت نمایید گروه جوش لیزر پالس با استفاده از به روز ترین دستگاه های لیزر آماده ارائه مشاوره و خدمات به صنعتگران و طراحان می باشد برای شروع کافی است با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *