خدمات طراحی دو بعدی و سه بعدی

مدل­سازی سه‌ بعدی و دو بعدی کاربردهای مختلفی از جمله نمایش اشیاء فیزیکی روی رایانه دارد ،  مدل­سازی سه بعدی زیر مجموعه ­ای از طراحی به کمک رایانه (CAD) است که در آن از کامپیوتر برای کمک به فرآیند خدمات طراحی دو بعدی و سه بعدی استفاده می ­شود.

این مدل­سازی به طور کلی فرایند طراحی محصول را کارآمدتر می­ نماید. برنامه­ های مدل­سازی به شما امکان می­ دهند محصولات نهایی را ایجاد، تجسم، اصلاح و بهینه نمایید.

مدل­سازی سه­ بعدی همان چیزی است که برای طراحی اشیاء قبل از چاپ سه بعدی استفاده می گردد. صدها برنامه طراحی سه و دو بعدی مختلف وجود دارد که هر یک برای یک موضوع خاص می ­باشد.

خدمات طرلحی و مدل­سازی سه­ بعدی و دو بعدی به مهندسان این امکان را می­ دهد که ایده­ های خود را قبل از واقعیت ببینند، بنابراین بیشتر اشیاء که در اطراف خود مشاهده می­ کنید برای اولین بار در نرم افزار طراحی سه ­بعدی توسط مهندسین قبل از ساخته شدن طراحی شده ­اند و شکل و هزینه هر قسمت برای استفاده از آن بهینه گردیده است. تمامی قسمت­­ های طرح مدل­­سازی گردیده و سپس در یک نرم ­افزار اسمبلی کنار هم قرار گرفته است تا اطمینان از بی نقص بودن آنها حاصل گردد.

نمونه خدمات طراحی دو بعدی و سه بعدی

جوش لیزر پالس با استفاده از نرم افزارهایی از جمله کتیا، آباکوس، پاورمیل و ….. قطعات را سه بعدی  طراحی و محاسبات آن را انجام نموده و با اطمینان خاطر شروع به تولید می­نماید؛ همچنین قبل از حک لوگو، شماره سریال و عکس با استفاده از نرم افزار اتوکد، کرل و … آنها را طراحی می­نماید.

مزایای استفاده از طراحی سه بعدی و دو بعدی

از جمله مزایای نرم­ افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی می­ توان به موارد ذیل اشاره نمود:

    • مشاهده اجسام قبل از تولید
    • یک تصویر سه بعدی اشکالات را کاملا نشان می­ دهد
    • بازاریابی بهتر محصول
    • مدل سازی مجدد و اصلاحات آسان
    • تسریع در روند تولید
    • تولید بی­نقص محصول

نرم افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی

از جمله نرم­ افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی می­ توان به موارد ذیل اشاره نمود: