حکاکی لیزری روی شیشه منحنی

در این مقاله سعی شده به حکاکی لیزری روی شیشه منحنی پرداخته شود، به دلایل واضح، استفاده از لیزر بر روی سطح شیشه صاف آسان­ تر است. با داشتن یک سطح شیشه­ ای صاف، فقط باید دستگاه را روی فاصله کانونی خاصی تنظیم کنید (فاصله بین جسم و لنز). با این حال، هنگامی که نیاز به خدمات حکاکی لیزر بر روی شیشه منحنی  می­ شود، باید برخی از ترفندها را به کار گیرید تا بتوان طرح مورد نظر را با لیزر حکاکی نمود . بنابراین ، هنگام حکاکی لیزری بر روی شیشه منحنی مانند لیوان، بطری و … به یک روتاری نیاز می­ باشد.

عمق میدان فاصله بین نزدیک ترین نقطه و دورترین نقطه یعنی فوکوس بسیار مهم است. وقتی لیزر از این محدوده خارج می­ شود، فوکوس خود را از دست می­ دهد و یک تصویر تار را ایجاد می­ نماید. به نظر می رسد هر چیزی در فوکوس کامل­ تر باشد در نهایت حکاکی واضح و با کیفیت تری ایجاد خواهد کرد. پس از چند تلاش حکاکی لیزری  شیشه های منحنی، شما می­ دانید که چگونه می­ توان فوکوس درست را تنظیم کرد. به بیان ساده، شما قبل از اینکه در حکاکی لیزر روی شیشه­ های منحنی متخصص شوید، به چند تست آزمایشی نیاز دارید.

نکاتی برای حکاکی لیزری روی شیشه منحنی

حتما قبل از شروع حک بر روی شیشه های منحنی ، به نکاتی که در ادامه توضیح داده شده توجه کنید :

  •  از یک حوله کاغذی مرطوب استفاده کنید.

گرمای زیاد دلیل اصلی شکستگی شیشه در حین حکاکی لیزری است. این امر به ویژه در اشیاء شیشه ­ای با محتوای سرب زیاد معمول است. برای جلوگیری از این کار، قبل از شروع پروژه یک حوله کاغذی مرطوب را روی قسمت حکاکی قرار دهید. این به اتلاف بهتر گرما کمک و در نهایت از شکستن شیشه محافظت می­ نماید. حوله کاغذی مرطوب نیز منجر به یک نتیجه حکاکی سفید و شفاف می­ گردد. اطمینان حاصل کنید که کاغذ چین و چروک یا حباب هوا ندارد زیرا ممکن است روی محصول نهایی نشان داده شود. اگر دستمال کاغذی مرطوب ندارید، می ­توانید به جای آن از یک ورق روزنامه مرطوب استفاده نمایید. برخی از افراد همچنین برای پوشاندن سطح قبل از حکاکی از صابون استفاده می کنند این نیز به همان خوبی کار می کند.

  • از DPI پایین استفاده نماییدکنید.

وضوح پایین ­تر یا DPI (نقاط در هر اینچ) قطعاً می­ تواند اثر حکاکی بهتری ایجاد کند زیرا نقاط دور از یکدیگر را حک می­ کند. وقتی همه کارها تمام شد، به راحتی نمی توانید بگویید که تصویر با وضوح پایین چاپ شده است زیرا در پایان محصول فوق العاده به نظر می­ رسد. مقدار DPI توصیه شده برای حکاکی لیزری روی شیشه ۳۰۰DPI است.

جهت آشنایی بیشتر با خدمات حک لیزری به صفحه خدمات حک و برش لیزری غیرفلزات سر بزنید و یا با کارشناسان فنی جوش لیزر پالس تماس بگیرید.

منبع : سایت laserengravingtips

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *